3D Studio Max Nedir?

max

3DStudioMax üç boyut (3D) sektörünün 70 ten fazla ödül almış kullanıcısı ve yaygınlığı oldukça popüler olan modelleme, kaplama, animasyon, sayısal etkiler, bileşke, parçacık sistemleri ve render özellikleri bulunan üç boyutlu katı modelleme programıdır.3DStudioMax bu ana başlıklarında alt başlıkları olduklarını düşünürseniz oldukça geniş özellik barındıran bir programdır. Hızla gelişen teknoloji kullanıcıların yüksek çözünürlükte modelleme ve bu modellemeler sayısal olarak arttıkça gerçeğe en uygun yüksek kaliteye ulaşma istekleri sürekli artmaktadır. 3DStudioMax isminde barındırdığı “Studio” kelimesinin gerçek bir stüdyo gibi görev görmesidir.

1988 yılında ilk olarak Tom Hudson tarafından tanıtılan 3DStudioMax programı sadece dört modülden ibaretti. Bunlar Çizgisel , Yumuşatma , Editör ve Kaplama.

 

Bu projenin o zamanki adı THUD olarak başlamıştır. Group Yost projenin adını Tom Hudson’dan dolayı THUD olarak vermiştir.O yıllarda gruba Dan Silva’nın katılımıyla THUD projesine beşinci modül kareleme eklenmiştir. Animasyon programı olarak anılmaya başlanmıştır.

1990 yılının ekiminde Autodesk firmasıyla anlaşılır ve 3DStudio 3495$ dolar olarak piyasa satışa sunulur.Üç boyutlu bir ortamda çizgisel nesnelerden Üç boyutlu küp,silindir,küre gibi nesneler oluşturup bu objelerin üzerinde değişiklikler yapmaya olanak sağlayan ve bu değişiklikleri animasyon oluşturmaya olanak sağlayan devrim niteliğinde bir program olarak görülüyor ve inanılmaz rağbet görerek hızla yayılmaya başlıyordu.Kullanıcıalara çeşitli konularda bilgilendirme amacıyla bir grup kurmaya karar veriliyor ve bu gruba Gary Yost ve Jack Powell getiriliyor. Bu grubun yüzbinlerce kullanıcısı oluşuyor.1992 yılında parçacık sistemleri ve özel efekt içeren plug-in paketleri tanıtılmıştır.Aynı yıllarda Jaguar adlı bir grup Microsoft’un 32-bit işletim sistemine uygun olması için nesne yönelimli programlama tekniğini kullanarak geliştiriyor.3DSutioMax hızla gelişmekte ve artık guruba sırasıyla üye katılıyor üçüncü kişi Don Brittain’i, dördüncü kişi Rolf Berteig’in dahil ediyorlar. Max için takma birim (plug-in) desteği çeşitli şirketlerin gündemine yayılır. Böylece programın tüm dünya tarafından geliştirilmesi stratejisi amaçlanmaktadır.

Aldıkları ilk iş olan  Çita projesi oldukça karmaşık olmasına rağmen altından kalkarak üç boyutlu dünyanın lideri olma yolunda ilerlenmiştir.Bunun en büyük örneği; Blizzard’ın Warcraft oyununun sinematiklerini film kalitesinde 3DStudio ‘da hazırlandı.

1996 yılı oldukça verimli bir yol olmuştur 3DStudio tarihinde Beynimdeki Düşman, 3DStudio 4′ü özel etkileri için kullanan ilk filmlerden biriydi. Büyücüler Kulübü de 3DStudio 4′ü kullandı. İlk Tomb Raider oyunu 3DStudio kullanılarak yapıldı. 2000 yılında da gelmiş geçmiş en çok satan oyun ünvanına sahip EA’nın Sims’i Max ve Maya kullanılarak yapıldı.

Gelişen teknoloji ve yılların verdiği 25 yılı aşkın süredir 3DStudioMax çeşitli çıkan farklı türdeki yontma vs. gibi programlara rağmen halen daha ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli kendini yenilemektedir. Diğer programlar her ne olursa olsun 3DStudioMax’in yerini dolduramayacakları bilindik bir gerçektir.

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir